❇ برخی از ویژگیهای این ترتیل آموزشی؛
- کمی کندتر از ترتیلهای متداول قرائت شده تا حس تأنّی و مکث به مستمع القاء شود.
- سعی شده از پیچیدگیهای لحنی و تحریرهای فراوان اجتناب شود تا شنونده بتواند روی حُسن اداء و تلفظ دقیق حروف تمرکز نماید.
- قاری تلاش کرده در حد بضاعت، تجوید و فصاحت قابلقبولی ارائه کند.
- در مرحلهی نخست، ۵ جزء پایانی تلاوت شده که بیشترین فراوانیِ آیات، عبارات و الفاظ ثقیل را داراست.
- اهتمام قاری در رعایت تکیههای صحیح کلمات (آکسان-نبر) بوده است.
- همچنین تلاش بر این بوده که فضاهای لحنی به نسبت مفاهیم آیات انتخاب و اجرا شوند.